21 August 2015

HRUŠKOVÝ OD MARCELA IHNAČÁKA

Máme sezónu hrušiek a od babka mi ich vždy nabalí toľko, že zjesť sa nedajú aj keby sme ich jedli na raňajky, obedy aj večere. Veľa ich tento rok skončilo v úžasnom hruškovo-zázvorovom smoothie, ale zopár som si ich nechala aj na tento sladký mandľový hruškový koláč. Dnes som ho piekla po roku znova. Je to prvý koláč, ktorý som upiekla vo svojom prvom vlastnom byte v prvej vlastnej rúre. Mala som málo kuchynského náradia (jednu misku, metličku, a nejakú formu na pečenie od mamy) a tak som hľadala len jednoduché recepty typu - zmiešajte všetko v jednej mise, nalejte do formy a upečte. A toto je presne ten typ receptu. A ako povedal Marcel Ihnačák: "Kto tvrdí, že nevie upiecť takýto koláč, tak... Asi fakt nevie piecť." :) Tak bez strachu a obáv, aj keď nepečiete, do toho! 

Potrebujeme:
2 vajcia
300 g kryštálového cukru
100 g rozpusteného masla
125 g hladkej múky
125 g mandľovej múky
1 lyžička prášku do pečiva
150 ml šľahačkovej smotany
kôra z 2 citrónov
4 hrušky
 
A ako na to:
Rúru vyhrejeme na 150°C.
Formu napečenie vymastíme maslom a vysypeme múkou. Hrušky olúpeme, zbavíme jadrovníka a pokrájame na tenké plátky. Vajcia v miske vymiešame s cukrom, pridáme rozpustené maslo, múku, mandľovú múku, prášok do pečiva, smotanu, citrónovú kôru a hrušky. Všetko zmiešame, vylejeme do formy a pečieme cca 50-55 minút. Po vychladnutí poprášime cukrom a je to. Dajte si ho k rannému čaju alebo poobednej káve, je fakt výborný.

No comments:

Post a Comment