01 February 2015

JAHODOVO-MALINOVÉ MAKRONKY

Tak som to oficiálne nestihla, v januári sa mi nepodarilo zverejniť plánované štyri recepty. Nevadí, je prvý február, tak mám pre vás dnes dva a obidva budú makronkové. Jahodovo-malinové makronky sú jedny z najobľúbenejších. Majú ich radi ľudia, ktorí si skôr vyberajú sviežejšie, ľahšie a menej sladké koláčiky. Druhý recept bude opačný :)  
Makronky si upečieme podľa základného receptu s jedinou zmenou - do mandľovej pasty pridáme trocha tmavoružového farbiva, aby mali makronky nielen malinovú príchuť ale aj malinovú farbu. A vyrobiť si plnku je naozaj jednoduché.

Potrebujeme:
400 g jahôd
200 g malín
300 g hnedého cukru
15 ml citrónovej šťavy

A ako na to:
Jahody, maliny a cukor dáme do hrnca a vidličkou trocha popučíme, aby pustili šťavu. Postavíme na sporák a privedieme k varu. Keď jahody aj maliny varom trocha zmäkli, tyčovým mixérom ich posekáme na hladkú zmes bez kúskov ovocia. Znížime plameň a pomaly varíme, kým nám nevznikne naozaj hustý džem (konzistenia marmelády). Necháme trocha vychladnúť a na záver hotový džem dáme do mixéra a vymiešame s citrónovou šťavou, ktorú dávkujeme postupne - podľa chuti. Ja mám túto plnku radšej trocha kyslejšiu :) Džem pôsobením kyseliny zmení farbu, bude svetlo až jasno-ružový - tak to má byť. Vychladnutú plnku si vložíme do cukrárskeho sáčku s hladkou 10mm špičkou. Makronky si rozložíme do dvojíc a cukrárskym sáčkom vytláčame plnku na jednu makronku a priklopíme jej dvojičkou. Nezabudnite makronky vložiť na noc do chladničky, nech sa chute spoja a dajte si ich až na druhý deň :)

4 comments:

  1. Ahoj Peti, prosim ta kde som urobila chybu ked sa mi noha na makronkach roztiekla. v rure vubehla strasne vysoko, hned som vedela, ze je zle a po vybrati z rury sa roztiekla. dakujem pekne. Aneta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Aneta, ked to nevidim, tazko sa to hodnoti, ale znie mi to, ako keby bola prilis vysoka teplota pecenia a zaroven sa piekli kratko..

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete