01 November 2014

VOŇAVÉ POMARANČE V ČOKOLÁDE

Vonku už začína byť naozaj zima, vytiahla som už aj rukavice, čiapku som hodila do kabelky - pre každý prípad. Takže už ma to začína ťahať k zimným receptom. Koreniny ako škorica a klinčeky v kombinácii s citrusmi sú pre mňa prísľubom blížiacich sa Vianoc a napriek tomu, že do Štedrého dňa je ešte veľa dní, mám už spísaný svoj "MUST DO LIST" na vianočné pečenie :) A tieto voňavé korenené pomaranče máčané v horkej čokoláde sú samozrejme jeho súčasťou. Tak poďme na to..


Potrebujeme:
2 pomaranče
1 celá škorica
15 klinčekov
8 toboliek kardamónu
troška mletého muškátového oriešku
300 g hnedého cukru
1 l vody
200 g horkej čokolády (70%)

A ako na to:
Postavíme na sporák hrniec s vodou, pridáme cukor, škoricu, klinčeky, zrnká kardamónu a muškátový oriešok. Ak nemáte všetky koreniny, pokojne improvizujte a pridajte napríklad badyán, zázvor.. Pomaranče, ak nemáme bio, poriadne vydrhneme, lebo ich nebudeme šúpať a nakrájame na krúžky hrubé asi pol centimetra. Keď sa cukor roztopí a voda v hrnci začína pomaly vrieť, vložíme do nej krúžky pomaranča. Pomaly varíme asi hodinu, kým ich kôra nie je mäkká a ich dužina priesvitná. Pomaranče do seba nasajú všetky vône a chute korenín a budú rozvoniavať v celej miestnosti. Budete mať pocit, že sú Vianoce naozaj za rohom :). Vyberieme ich na mriežku, necháme odkvapkať a vychladnúť. Vložíme ich do chladničky a medzitým si vo vodnom kúpeli roztopíme horkú čokoládu. Vychladnuté krúžky pomarančov nakrájame na polovice (nemusíte, alebo nakrájajte aj na štvrtinky), a namáčame v roztopenej čokoláde. Môžeme ešte ozdobiť rôznymi hviezdičkami, guličkami, srdiečkami, ja som to tento raz vynechala. Necháme čokoládu stuhnúť a máme hotovo. Pri zahryznutí čokoláda praská a vnútri sú pomaranče mäkké, šťavnaté a plné chutí.. mňam.

No comments:

Post a Comment