26 September 2014

MINIMUFFINOVÉ VETERNÍČKY

Začala som chodiť na rekvalifikačný kurz v odbore cukrár. Takže sa "učím" rôzne receptúry, ktoré pamätajú ešte časy, kedy som na základke nosila červenú aktovku, na telesnú ako všetky ostatné spolužiačky modré kraťasky, biele tielko a cvičky. Veterník, vaječný venček, doboška, punčák, krémeš sú v cukrárňach zabetonované už naozaj desaťročia. Povedala som si, že sa trocha pohrám s odpaľovaným cestom a spravím minimuffinové veterníčky. Do cesta som pridala škoricu a naplnila ich klasickou karamelovou šľahačkou. Biely krém, ktorý je v spodnej časti bežného veterníka som vypustila a fondánovú polevu som vymenila za štipku práškového cukru na poprášenie.

Potrebujeme:
Cesto:
120 ml mlieka
62 g masla
85 g hladkej múky
štipka soli
1 čajová lyžička škorice
1 čajová lyžička práškového cukru
3 vajcia

Karamelová šľahačka:
70 g cukru
70 g smotany na šľahanie 33%
130g smotany na šľahanie 33%
1 pol. lyžica práškového cukru

A ako na to:
Najprv si pripravíme karamelovú šľahačku. Cukor upálime na karamel a prilejeme k nemu 70 g horúcej smotany. Za stáleho miešania krátko povaríme, potom odstavíme a necháme vychladnúť. Vychladnutú karamelovú zmes zmiešame so 130 g vychladenej smotany a cukrom. Zmes vyšľaháme a karamelová šľahačka je hotová :). A teraz veterníčky..
Mlieko s maslom postavíme na sporák a zohrievame, kým sa maslo nerozpustí. Múku preosejeme spolu so soľou, práškovým cukrom a smotanom, premiešame metličkou. Privedieme mlieko s roztopeným maslom k varu a do vriacej zmesi vysypeme múku zmiešanú so soľou, cukrom a škoricou. Miešame vareškou, až kým sa cesto neodlepuje od hrnca. Necháme cesto vychladnúť a vyhrejeme rúru na 220°C. Formu na minimuffiny vystelieme papierovými košíčkami. Vychladnuté cesto dáme do misky a pridáme jedno vajíčko. Vajíčko miešaním vareškou zapracujeme do cesta. Najprv to bude vyzerať, akoby to nešlo, ale trpezlivo miešajte, vajíčko sa zapracuje. Postupujeme rovnako po jednom s ďalšími vajíčkami. Vznikne kašovité cesto, ktorým naplníme cukrársky sášok. Papierové košíčky naplníme asi do 1/3 pomocou cukrárskeho sáčku. Cesto veľmi narastie, preto stačí tak málo. Pečieme 10 minút v zatvorenej rúre, v žiadnom prípade neotvárame, inak nám cesto spadne. Po 10 minútach, rúru pootvoríme, necháme uniknúť paru, znížime teplotu na 170°C a pečieme ďalších 15 minút pri pootvorenej rúre. Rúru vypneme, ale veterníčky nevyberáme, necháme ich dosušiť v pootvorenej rúre. Studeným veterníčkom nožom odrežeme čiapočku, vnútri by sme mali mať jamku, ktorú naplníme karamelovou šľahačkou (ja som na to použila cukrársky sáčok) a priklopíme čiapočku. Odložíme na pár hodín do chladničky, aby sa chute trošku spojili. Pred podávaním už len posnežíme práškovým cukrom. ...a na záver len, že to nie je taká kalorická bomba, ako ten klasický obrovský, ktorý ja nedokážem ani zjesť :)  

No comments:

Post a Comment